top of page

Toskana Lezzetleri / Siena- Roma-Napoli

Bir önceki Toskana bölgesi lezzetleri yazımın ardından gezimizin ikinci bölümü olan Siena, Roma ve Napoli bölgesi lezzetlerini de sizlerle paylaşıyorum. Tabi Roma ve Napoli’yi de Toskana'ya dahil ettiğimi söylemeliyim:) o haritalar değişecek!!!

Floransa’dan tren ile Siena’ya ulaştık. Siena, ortaçağı kasabası yapısının bozulmadığı çok şirin bir yer. Lakin çok sıcaklarda giderseniz eziyete dönüşebilir. Kaldığımız otelde klima yoktu. Otellerin çoğunda da yokmuş. Otel seçiminde buna dikkat edin.

Siena lezzetlerine başlıyoruz….

Bar Osteria II Bargello

Siena’daki ilk durağımız bu şirin kafe. Tüm İtalyan kafelerinde olduğu gibi burada da sandviçler ve paniniler mevcut. Biz şöyle güzel bir “Tagliatelle with Porcini” yiyelim dedik:)

Porçini mantarlı sosu çok lezzetliydi. Hatta yediğim en iyisi diyebilirim. Tek eksisi hamuru biraz fazla pişmişti. Fiyatı 7.5 euro

Birde Buffalo Mozzarella salatası aldık. Zaten Italya’da menüde buffaloyu gördüğüm an kaçarı yok alırım hemen.

Çok efsane bir mozarella olduğunu söyleyemem ama lezzeti fena değildi. Fiyatı 9 euro

Ristorente Pizzeria

Yürürken tesadüf denediğim yerlerden birisi bu ayaküstü pizzacı. Lezzet oldukça başarılı. Ben genel olarak Siena restoranlarının genel yapısını fazla turistik buldum. Bu sebeple geçiştirmek için burası gayet iyi. Dilim pizzalar 3.5 euro

Siena da 1 gece kaldık ve ertesi gün doğrudan Roma’ya yolculuğa geçtik.

Not: Siena’dan Roma’ya doğrudan bir tren yok. Öncelikle Siena tren istasyonundan otobüs ile ismini hatırlayamadığım bir yere gidiyorsunuz. Oradan ise hızlı tren ile Roma’ya ulaşıyorsunuz. Hem otobüs hem de tren yolculuğunu gündüz vakti yaparsanız nefis manzaralar eşliğinde gidersiniz.

ve Roma…

Geçen sene gittiğimde feci şekilde hastalanmış, birçok yeri gezememiş ve birçok mekana gidememiştim. Bir senedir feci bilenmiş durumda Roma’ya geldik.

Cantina&Cucina

Roma’nın her bölgesi cafe ve restoran açısından cennet gibi. Pizza Navona bölgesindeki bir ara sokakta olan bu mekan küçük ve çok güzel dekore edilmiş. Kapıda 5-10 dakika kadar bekledikten sonra masamıza oturuyoruz. Tabi böyle lokal bir yere gidince millete ne gidiyor diye etrafa bakmaktan, bazı masalara uzunca bakışlar atmaktan kendimi alamıyorum. Biri bizi izlese çok güler herhalde:)

Bruschettaya olan özel ilgim nedeniyle yine başlangıcı domates ve beyaz hindibalı bruschetta ile yaptım.

İlk defa hindiba tatmış oldum. Tadını beğendim ve ekmek üstünde oldukça lezzetli. Domatesli ise yine beklediğim lezzette değildi ama yine de başarılıydı. Fiyatı 3 euro

Etraf masalara giden ne olduğunu tanımlayamadığım bir ara sıcak yemeğinin ne olduğunu öğrenip sipariş ettik. Meğer bizim enginar çiçeği kızartmasıymış:) Ek olarak bir de salata aldık.

Salatanın favorim olacağını hiç düşünmezdim. Çok başarılı!!!

Enginar çiçeği kızarması da lezzetli bir ara sıcak. Denenebilir.

Ana yemek olarak çok fazlaca tavsiye aldığım ve okuduğum Roman Beef ve 4 peynirli pizza istedik. Roma Beef bildiğimiz dana etinden yapılan, kavurma kıvamında bir tür et yemeği. Lezzeti güzel ama bizim kavurmamıza yaklaşamaz. Denemiş oldum ama bir daha yemem. Ama miktarı oldukça bol. Fiyatı 16 euro

4 peynirli pizzanın da lezzeti ortalama ve rokfor oranı biraz fazla. Haz etmeyenlere duyurulur.

Antica Salumeria

Bu şirin mekan tam can kurtaran cinsten. Neden mi? Şöyle; şimdi çok sıcakta geziyorsunuz diyelim Roma’yı. Bunaldınız ve yürümek artık eziyete dönüşmeye başladı. O zaman Phanteon'nun bulundupu meydandaki bu mekana gidin ve arka tarafındaki şarküteri kısmına oturun. Orası çok serin ve güzel bir ortam. Peynir tabağı ve şarabınızla hem romantik hem de dinlenmeli dakikalar yaşayabilirsiniz. Peynir tabağı ve ev şarabı 13-15euro civarı

Ve yine Dar Poeta

Geçen sene de çok beğendiğim bu pizzacıdan yine oldukça memnun kaldık. Özellikle hamurunu çok seviyorum buranın. Çok ince değil ve hamur lezzetini çok iyi alabiliyorsunuz.

Önceki gelişimde tadı damağımda kalan pesto soslu bruschetta ile başlıyoruz. Fesleğen aroması ve parmesan tadını iyi alabiliyorsunuz lakin tuzu fazla geldi bu sefer. Amca dalmış ikinci kez atmış olsa gerek.

Kenarları şişik ve hafif yanmış özlediğim pizzalar geliyor. Porçini mantarlı pizza(Sottobosco) lezzeti oldukça başarılıydı. Mantarlar et gibi iri kuşbaşı şeklinde doğranmış ısırdıkça lezzetin derinliklerine inebiliyorsunuz:) Ben beğendim. Fiyat 9 euro

Diğer pizzamız da Superbufalo. Denenmeli!!! Fiyat 9.5euro

Ekmeği dibine kadar yiyin burada:)

Gelelim bu gezinin hayal kırıklığına…

Napoli

Öncelikle hemen belirteyim Napoli’ye kesinlikle Pazar günü gelmeyin. Eğer Roma’da kalıp günübirlik gelmeyi düşünüyorsanız ki yeterli olur Pazar gününe Roma’yı ayırabilirsiniz. Napoli tren garı çıkışında İtalya’da olduğumu bir an unuttum. Değişik bir ortam:) Neyse amaç gezip görmek değil sonuçta. Napoli pizza demek!!! Pizza’nın icat edildiği yer olan “L’Antica Pizzeria Da Michele” ilk olarak gitmek istediğim yerdi. Gerçi Pazar kapalı olduğu yazıyordu ama yine de şansımı denemek istedim. Tabi kapalı olması durumu için de sevilen birkaç pizzacı daha buldum. Bazılarında açık yazıyordu ama gittik ki kapalı. Tam bir hayal kırıklığı. Açlıktan kırılmayalım diye ayaküstü deniz ürünleri büfesine gidip bir külah deniz ürünleri istedim. Karışık olsun!!!

Bu külah çok lezzetli. Tesadüf girdiğim büfe çok başarılı çıktı. Özellikle karidesler oldukça lezzetli. Külah 4.5 euro

Napoli’de deniz ürünleri külahı dışında akşam cips yedim. Tam rezalet. Ama kafamdaki Napoli pizzasını sıradan bir pizzacıya girerek öldürmek istemedim. Halen hayallerimde yaşıyor. Artık bir daha ki sefere.

Bitiş çok iç açıcı olmasa da Toskana lezzet yolculuğu ikinci bölümün sonuna geldik. O zaman hemen bir İtalya planı yapın ve bu rehberleri kullanın. Keyifli gezemeler...

Tanıtılan Yazılar
Daha sonra tekrar deneyin
Yayınlanan yazıları burada göreceksiniz.