top of page

Belgrad'da ne yenir?

Belgrad ile ilgili bazı gezi araştırmaları yaparken, başta vize istememesi ve birçok çekici yanının dışında yemek kültürlerinin et ağırlıklı ve ucuz olması beni buraya gitme konusunda fişekledi ve anlık bir karar ile biletimizi aldık. Hızlıca otel rezervasyonumuzu da yapıp yola koyulduk :)

Tabi ki her gezide olduğu gibi buraya da ön araştırmalarımızı yapıp gittik. 2,5 net günümüz vardı ve ben olabildiğince gezip, bilindiği üzere olabildiğince yemek istiyordum:) Bu yazımda Belgrad'ın yeme içme tanıtımlarını yapıp küçük gezi tüyoları vereceğim.

Uçak havaalanına inerken yemyeşil bir doğa manzarası ile karşılaştığımızda doğru tercih yaptığımızın sinyallerini hemen aldık. Havalanından merkeze geçtik ve otelimizi aramaya koyulduk. Elimizde harita ile etrafa bakınırken daha biz sormadan yardım eden birçok kişi oldu. (Sırp halkının bu denli yardımsever oluşu şaşırttı bizi doğrusu) Otelimizin yerini bulmamızda en çok yardımı dokunan yaşlı bir Sırp teyze oldu:)) Teyzemize o bölgeye yakın en iyi restoranı sordum ve kendi ismini de vermemizi istediği bir restoran tarif etti bize. Gezimize bu restoran ile başlamaya karar verdik biz de:)

Not: Belgrad havaalanından merkeze gidiş bugüne kadar yaptığım en rahat transferim oldu. Havaalanından çıkar çıkmaz A1 minübüsüne bindiğinizde kişi başı 3 euro ile merkeze ulaşabiliyorsunuz. Taksi ve otobüs seçeneği de var. Taksi ile pazarlık yaparsanız 15-20 euroya merkeze götürebiliyorlarmış bilginize.

1- Restoran Mala Slavija

Slavija meydanına çok yakın olan Mala Slavija restoranına Sırp teyzemizin tavsiyesi ile gittik. Araştırmalarım sırasında porsiyonların büyük olduğunu okuduğum için tek porsiyon alıp farklı tatlar denemek istedik. Bunlardan biri olan "Kemik Suyu Çorba" ile başladık.

Çorbanın kemik suyu ile yapılan tel şehriye çorbasından bir farkı yoktu. Çok duruydu, sevemedik. Fiyat 1.5 euro.

Parmesanlı karışık salata, sirkeli bir sosla çok lezzetliydi. Genel olarak diğer restoranların karışık salataları da benzer sosa sahip ve oldukça başarılı. Salata 3 euro.

Beklentilerimin tavanda olduğu, bizim inegöl köfteye benzer lezzette Cevapcici köftesi geliyor. Porsiyon gerçekten çok büyük. Beni tanıyan arkadaşlar bilir bunu ben söylüyorsam gerçekten büyüktür :) Bu tabak eşimle bana gayet yeterli geliyor. Köftenin lezzeti çok iyi ve biraz yağlıca bir köfte. Zaten yağ = lezzet :) Kıyılmış soğan ile löp löp gidiyor bu köfteler. Köftedeki en beğendiğim şey ise meşe odunu aromasını fazlasıyla alabiliyor olmak. Fiyat 6.5 euro (350 gr köfte). Olumsuz olarak şunu söyleyebillirim ki kıyma tam iyi çekilmemiş sanırım. Arada sert yağ parçaları geldi ama yinede bu gezideki en iyi cevapcici köftesiydi.

2- TOMA Fırın&Dilim Pizza

Belgrad'da zincir şeklinde yayılmış TOMA'dan, meşhur boşnak böreği ve dilim pizza alabilirsiniz. Birkaç çeşit pizza denedik ve hepsi de başarılıydı. Tabi ki bir Alex değil:) ama geçiştirmek isteyenleri fazlaca tatmin edecektir. Pizza 1-1.5 euro.

3- Tri Sesira

Bence bu turun en başarılı restoranı burasıydı. Neden mi? Sebebi çok; restoran küçük ve çok canlı olan Skadarlija caddesinde, garsonlar Türkçe biliyor havasında sizinle konuşmaya çalışıyorlar, yanı başınızda bahşiş bekleme hissiyatı uyandırmadan çalan 4 kişilik eğlenceli bir grup ve tabi ki yemekler!!!

Bir dünyayı yediğimiz bu günün yemeklerine başlayalım;

Eşim ve benim isli et hastası olmamız bize bu güzel başlangıç tabağını almayı farz kıldı :)

İsli etin tadı nefisti. Evin bir odasını isli et odası yapma fikrine iyice yaklaştığım dilimlerdi:) Sucukları tütsülenmiş ve is tadı vardı. Onu da gayet başarılı buldum. Börek ve rulo şeklinde olan börekimsi hamur işleri sıradandı. Fiyat 4 euro.

Biz başlangıç tabağını iki dakikada yuvarladıktan sonra salatamız geliyor. Bir çok restoranda aynı formatta görebileceğiniz lezzetli bir salata.

Gel gelelim ana yemeklere :) Şunu belirtmeliyim ki menülerde ingilizce yazıyor ama detay olmadığından tam olarak ne yiyeceğinizi anlamıyosunuz. Bu sebeple çok kasmadan garsona kuzulu yemekler neler dedim ve gösterdiği iki yemekten birini içeriğini bile okumadan istedim. Sonuç aşağıda :)

Patatesli kuzu tandır porsiyonu ile önce gözümü doyuran sonra ilk defa beni de doyurabilen hatta tabağımda et bıraktığım bir yemek oldu. Porsiyonlar büyük, insan fazlaca doyuyor. Etin lezzeti çok iyi. Hele bir suyu var patatesle enfes gidiyor! Fiyat 11 euro

Not: Bu yemeklerin isimleri tarafımca alınmış ve itinayla not tutulmuştu lakin bilinmeyen bir sebeple isim bilgileri suikaste kurban gitmiş:)) Resimleri göstererek siparişlerinizi verebilirsiniz:)

Eşim daha emin yolu seçti ve ne geleceğini bildiği bir yemek istedi. "Tri Sasira Steak" (adı mıh gibi aklıma kazındığı için unutmamışım) üzerindeki isli et ve erimiş peynir ile efsane bir lezzet. Hele üzerine top karabiberli et sosu ile muazzam.

Yemeklerimizi yedik, fazlaca doyduk. Ama gelmişiz buraya kadar bir de tatlı denemeyelim mi:) Belgrad keki isimli tatlımız gofret kıvamında üç hamur arasında vanilyalı bir krema. Çok bayıldığım söylenemez.

Tüm yediklerimiz içtiklerimiz iki kişi toplam 5000 dinar (45 euro) tuttu :)

4- Smokvica Restoran/Cafe/Hotel

Otelimiz bugüne kadar kaldığım en iyi oteldi. Yeme-içme üzerine yazdığım yazılarda arada çok beğendim yerleri de yazacağım zira hem hak ediyorlar hem de sizler için bir rehber oluyor. Ama önce yemekleri ile başlayalım. Smokvica otelinin aynı zamanda bir cafe restoran. Dışarıya açık ve yerli halk fazlaca tercih ediyor. Biz de burada bir öğün geçirilmesi gerektiği kararını aldıktan sonra midemizin uygun bir anında harekete geçtik. "İsli Etli Bruschetta" ve "Trüf Mantarlı Gnocci" istedik.

Bruschetta çok lezziz ve sıcacık ekmek dilimleri üzerinde servis ediliyor. İsli et, domates ve fesleğen ile çok nefis bir başlangıç olmuş. Bu işi iyi yapanlar ekmeğin hafif yanmasına izin veriyorlar ki yanık aroması da bir başka uyum sağlıyor. Bu tabağın fiyatı 3 euro.

Ardından "Trüf Mantarlı Gnocci" tüm asaleti ile geliyor. Zaten kokusu ve görüntüsü, nasıl bir tat ile karşılaşacağımızın sinyallerini fazlaca veriyor. Trüf mantar sosu, parmesan ve frenk soğanı ile efsane bir lezzet yakalanmış. Gnocci hamuru tam kıvamında pişirilmiş. Fiyat 7 euro

Smokvica'ya kokteylleri için gelen de çok. Zira içecekleri baya meşhur. Biz, 1 litrelik sürahide ev yapımı limonatayı çok sevdik. 1 litre limonata 6 euro.

Not: Smokvica oteli çok sevimli ve kalınabilecek en iyi otellerden bence. Çünkü bir bahçesi var yeşilliklerin çiçeklerin içinde kendinizi o kadar huzurlu hissediyorsunuz ki. Hele sabah serinliğinde harika bir kahvaltı ve ortam sizi zımba gibi yapıyor. Bizim kaldığımız oda çok temiz ve iyiydi. Cuma ve C.tesi bahçeden müzik sesleri geliyor şeklinde bazı şikayetler okumuştum. Biz o günlerde kalmadık. Ama doğrusu biraz müzik sesi geliyor. Ama çok hassas değilseniz diğer güzellikler için görmezden gelinebilir.

Hazır kahvaltıdan bahsetmişken hemen detaylara girelim :) Oda fiyatına dahil olan kahvaltımız bizi çok mesuuud etti. Yamuk yumuk olan ekmek daha yeni fırından çıkmış ve üzerine bir parça tereyağı eklenerek servis ediliyor. Lezzeti çok çok iyi. Yumurtalar tam kıvamında pişirilmiş ve sıcak ekmeğin darbesiyle dağılmayı bekliyor. Salata sabah sabah o kadar ferahlatıyor ki. Tabi bunların hepsi taze sıkılmış meyve suyu ile efsaneye dönüşüyor.

Kahvaltıda son darbeyi harika bir tereyağı ve cranberry reçeli ile yapıyoruz.Kahvaltı dışarıdan gelenler için 5 euro.

5- Ice Box

Ünlü Mihailova caddesinde geziyorsunuz ve hedef kale meydanı. Caddeyi bitirirken sağda ice box isimli bir yoğurt dondurmacı var. Zincir markası olsa da sade yoğurt dondurmasını çok sevdim. Vanilya aromalısı için aynı şeyi diyemeyeceğim ama sade yoğurt alıp üzerine istediğiniz meyveleri ekleyebiliyorsunuz. Hava sıcaksa ve kale gezisi yapacaksanız mutlaka uğrayın derim. Fiyat 2 euro

Not: Kale meydanı çok büyük ve gezmesi çok keyifli. Yemyeşil bir doğa ve kaleden Sava ve Tuna nehirlerinin birleştiği yeri görmek harika. Hava sıcak ise zorlayabilir biraz. Ama hızlı bir tur atmak isterseniz parkın içini dolaştıran küçük trenler mevcut. Onlara da binebilirsiniz. Fiyat 1 euro 6- Vapiano

Mihailova caddesi girişinde bulunan Vapiano bir italyan restoranı. Eşim Vapiano'nın V sini görse affetmiyor ki yine affetmedi. "Pesto Soslu Karidesli Makarna" yedik ve bayıldık diyebilirim. Karideslerin tadı ve pesto aromasıyla kesinlikle tadılması gereken bir lezzet!! Fiyat 8 euro

7- Ara Sokak Köftecileri Mihailova caddesi girişinde Taze Pakara'da camekan arkasında gördüğüm koca koca köfteleri affetmedim tabi. Lezzeti ortalama olsa da sokak köftecilerinden mutlaka deneyin. 200 gr.'lık olanın fiyatı 2 euro

8- ? Yanlışlıkla yazdığımı düşünmeyin :) Restoranın adı '?' ve yerli halkın fazlaca uğradığı bir yer. Biz tek porsiyon Cevapcici köfte aldık. Ama bu sefer kaymaklı istedik. Kaymak dedikleri saf tereyağı. Tereyağı tadı çok iyiydi ama köftesi ortalama. Fiyat 8 Euro

9- Sesir Moj Skardarlija sokağı ikinci kez ziyareti hak ediyor kesinlikle. Bu sefer farklı bir yer olsun dedik ve Sesir Moj'a girdik. Kalabalık ve tercih edilen bir restoran. Yine önden isli etimizi söyledik. Biraz yağlıca dilimler ama lezzeti çok iyiydi.

Sonrasında ana yemeklerimiz geldi. Ben yine popüler olanı sordum ve ne olduğunu bilmeden bir yemek seçtim. Eşim ise karışık ızgara tabağı aldı. Benim yemeğim "Rolled Veal" (Dana rulo) dana eti ve yağının rulo şeklinde sarılması ile yapılmış tandırımsı ve limon soslu bir et. Yağ oranı çok fazla olduğu için çok lezzetli ama çoğu kişi yiyemez bu yemeği. Çünkü lop lop yağ yiyorsunuz :) Lezzetini beğendiğim için ben yedim ama keşke yemeseydim de dedim doğrusu :) Fiyat 9 euro

Karışık ızgara tabağı ise milli bir felaketti :( Tavuk ızgara, cevapcici ve steak çeşitlerinden hiçbirini beğenmedik. Fiyat 10 Euro

10- Muha Bar Muha Bar, Mihailova Caddesini kesen ara sokakların birinde canlı müzik yapan bir bar. Program 9 gibi başlıyor ve 12.00 ye doğru bitiyor. İçecekler çok güzel ve fiyatlar çok uygun. Burayı da planlarınıza dahil etmelisiniz.

Not: Tesla müzesine gidecekseniz önceden bilgi alabilirseniz iyi olur. Çünkü biz gittiğimizde sırp öğrenciler geleceği için herşeyin tamamen sırpça olacağından bahsettiler. Giderken bu durumu göze alın. Not: Birine bir yer sorduğunuzda "çok yakın sadece 1 durak var" derlerse inanmayın:) onların 1 durağı bizim 4 durağa bedel :) Toplu ulaşım için günlük kart alabilirsiniz. Fiyat 3 euro. Tüm otobüslere ve tramvaya binebilirsiniz.

Gece 12'den sonra biletler geçersiz oluyor ve otobüslerin içinden kişi başı 1,5 euro'dan bilet almanız gerekiyor. İyi gezmeler :)

Tanıtılan Yazılar
Daha sonra tekrar deneyin
Yayınlanan yazıları burada göreceksiniz.